La última tasca proposada per al bloc de l’assignatura ens convida a crear un conte per a l’Educació Infantil partint d’un programa anomenat Scribus. La tasca està dissenyada per a desenvolupar-la en grups de quatre persones i cada un dels components del grup havia de crear com a mínim dues diapositives del conte.

Cada diapositiva del conte havia de contenir tres consignes bàsiques: un color de fons, un text i una imatge, la qual havia de ser un senyal o un pictograma. Al mateix temps, la frase utilitzada i les imatges escollides havien d’exemplificar molt bé el que es volia dir, per tal que s’entengui i no es dóni lloc a confusions.

Abans de començar a treballar amb el programa, les integrants del grup vam pensar quin podria ser el fil conductor de la història i vam estar parlant sobre com encaminar-lo i com podíem exemplificar la història a través de senyals i pictogrames.

Un cop vam arribar a un consens, vam elaborar uns esbossos a mà sobre les diapositives i seguidament el vam començar a elaborar amb l’ordinador. Cercar les imatges, modificar el fons d’aquestes per tal que quedessin transparents (amb el GIMP) i muntar el conte va ser una feina llarga i contínua, però al final estem molt satisfetes del resultat obtingut.

El nostre conte es titula “Ui, quina por!” i està destinat a infants a partir de quatre – cinc anys, ja que creiem que en edats més precoces aquest tipus d’il·lustracions poden resultar molt més difícils d’entendre i d’interpretar. Un dels objectius principals d’aquest conte és aconseguir que els infants perdin la por a allò desconegut, intentant que aprenguin a desenvolupar algunes aptituds personals com per exemple superar la por gràcies a la valentia, i a més a més, a saber diferenciar les coses reals de les que no ho són, com en aquest cas els fantasmes.

També creiem que aquest conte ensenya als infants que el treball en equip i la col·laboració sempre dóna millors resultats que el treball individua (per això van a recollir caramels els dos amics junts). Hem decidit relacionar la por del protagonista cap als fantasmes amb la festa de Halloween, ja que en aquests darrers anys ha estat adquirint molta importància a la nostra societat i està passant a ser una tradició com Tot Sants. Un altre aspecte que es pot treballar amb aquest conte són els hàbits d’higíene i els d’alimentació. En la part del conte en la que els nens es mengen els dolços podem aprofundir en aquest tema, fent èmfasi en la importància de rentar-se les mans abans d’ingerir qualsevol aliment, rentar-se les dents un cop haguem acabat l’àpat, el comportament hem de mantenir a taula, com s’utilitzen els coberts, etc.  

Per últim, creiem que els infants poden relacionar les imatges que han vist al conte amb d’altres similars que hagin pogut observar en el seu entorn més proper o que hagin mantingut un contacte prèviament en altres contextos. D’aquesta manera, els infants poden reconèixer les noves imatges i les que ja han vist al mateix temps que estableixen relacions entre les diferents imatges i perceben que poden exemplificar-se de diferent manera. Això els permetrà adonar-se’n que una mateixa cosa pot aparèixer de diferents formes i els ajudarà  a entendre millor el món que els envolta.

Per finalitzar afegim totes les referències que hem utilitzar per fer el nostre conte:

APKFUN (2015) Crescent moon emoji [imatge]. Recuperat de:  http://apkfun.co/crescent-moon-emoji.html (Data de consulta: 05/11/2015)

AXEURO (2015) Universal symbols [imatge]. Recuperat de: http://www.axeuro.com/en/signaletique/15241-universal-symbols-ax8120.html

Beach Dragons (2015) Products [imatge]. Recuperat de:  http://www.beachdragons.com/products-uv-klader-solskyddsklader/ (Data de consulta: 05/11/2015)

CLIPARTHUT (2015)Halloween candy corn clipart [imatge]. Recuperat de: http://www.cliparthut.com/halloween-candy-corn-clip-art-clipart-xpmPUf.html

EAZEL (2013) WHAT’S SO GREAT ABOUT SNAPCHAT?

[imatge]. Recuperat de:  http://english.blog.eazel.com/whats-so-great-about-snapchat/

Ectotechfilmgeek (2013) Theme [imatge]. Recuperat de:  http://ectotechfilmgeek.tumblr.com/post/64743255267/inthebeatofthemoment-dave-is-so-smooth (Data de consulta: 05/11/2015)

Flaticon (2014) Bell icon pack vector [imatge]. Recuperat de: http://www.freepik.com/free-vector/bell-icon-pack_758726.htm#term=bell&page=1&position=0

Flaticon (2014) Cloud and lightning bolt symbol [imatge]. Recuperat de: http://www.freepik.com/free-icon/cloud-and-lightning-bolt-symbol_741171.htm#term=lightning%20bolt&page=1&position=36 (Data de consulta: 05/11/2015)

Flaticon (2014) Pequeño fantasma de Halloween [imatge]. Recuperat de: http://www.freepik.es/iconos-gratis/pequeno-fantasma-de-halloween_705428.htm (Data de consulta: 05/11/2015)

Flaticon (2014) Scary Halloween pumpkin [imatge]. Recuperat de: http://www.freepik.com/free-icon/scary-halloween-pumpkin-head_705544.htm (Data de consulta: 05/11/2015)

GUIA INFANTIL (2014) Dibujo para colorear de una ventana con cortinas [imatge]. Recuperat de:  http://www.guiainfantil.com/galerias/dibujos-para-colorear/dibujos-para-colorear-de-objetos-del-salon/dibujo-para-colorear-de-una-ventana-con-cortinas/ (Data de consulta: 05/11/2015)

HYPOTÉKA (2015) Spočítat hypotéku[imatge]. Recuperat de:  http://www.bankovnihypoteky.cz/spocitat-hypoteku/ (Data de consulta: 05/11/2015)

ICONS ETC (2015) Simple Bed [imatge]. Recuperat de:  http://icons.mysitemyway.com/legacy-icon/062502-glossy-black-icon-people-things-bed1-sc43/ (Data de consulta: 05/11/2015)

IEMOJI(2015) Lollipop [imatge]. Recuperat de:  http://www.iemoji.com/view/emoji/617/objects/lollipop

MEDIASET (2015) Gran Hermano 15′ alcanza la fase final del casting con cerca de 60.000 aspirantes [imatge]. Recuperat de:  http://www.telecinco.es/granhermano/gh-15/Gran-Hermano-casting-aspirantes-participar_0_1851150066.html (Data de consulta: 05/11/2015)

MENÉNDEZ, J.F (2013) Feliz 2014 [imatge]. Recuperat de:  http://www.momentosflorentinos.com/2013_12_01_archive.html (Data de consulta: 05/11/2015)

OCAL, (2007) Thought cloud clip art [imatge]. Recuperat de:  http://www.clker.com/clipart-2809.html (Data de consulta: 05/11/2015)

ORIENTACIÓN ANDUJAR (2015) Caramelo Silueta [imatge]. Recuperat de: http://www.orientacionandujar.es/2013/10/08/las-adivinanzas-de-halloween-en-video-de-siluetas/caramelo-silueta/

PROP 365 (2015) Home page [imatge]. Recuperat de:  http://www.prop365.com (Data de consulta: 05/11/2015)

SITOGRAPHICS (2015) flecha 020 [imatge]. Recuperat de:  http://www.sitographics.com/enciclog/formas/flechas/source/Flecha020.html (Data de consulta: 05/11/2015)

SYMBOLS (2015) Home icon  [imatge]. Recuperat de: http://www.symbols.com/category/53

TARINGA (2005) Como desconectado en el MSN ¿si o no? [imatge]. Recuperat de: http://www.taringa.net/posts/info/5972421/Como-desconectado-en-el-MSN-si-o-no.html

WIKIPEDIA (2015) Exit sign [imatge]. Recuperat de:  https://en.wikipedia.org/wiki/Exit_sign (Data de consulta: 05/11/2015) Never about you(2015) New Blue Mens Bathroom Sign Men Women Holding Hands Clip [imatge]. Recuperat de:  http://neveraboutyou.com/blue-mens-bathroom-sign/new-blue-mens-bathroom-sign-men-women-holding-hands-clip-art/

WIKIPEDIA (2015) Stop [imatge]. Recuperat de: https://ca.wikipedia.org/wiki/Usuari:Mcapdevila/Estop

WORDPRESS (2013)Artist Incorporates Emoji Into Famous Artworks [imatge]. Recuperat de:  https://jtm71.wordpress.com/2014/04/09/artist-incorporates-emoji-into-famous-artworks/